30 mars 2009

PANELVIEW COMPONENT 2711C ett kanon HMI för mindre applikationer

När man har ett mindre applikationer och inte vill slänga ut en mindre förmögenhet på styrsystem och HMI är det ofta svårt att hitta nåt vettigt, antingen är det hårdvaran som är dyr eller annars en massa licenspengar för mjukvarorna.

Rockwell Automation och kommit en bit på vägen för att minska kostnaderna för utvecklarna.

Rockwell Automation har tagit fram HMI:et PANELVIEW COMPONENT.

PANELVIEW COMPONENT är mycket prisvärt samt ingen mjukvara, allt programmeras via din dators webbläsare.

Jag var själv lite skeptiskt till att programmera via webbläsaren, men fick möjligheten att testa detta när Rockwell Automation var och besökte mig.


Det var riktigt enkelt, bara knappra in IP numret till mitt HMI i min webbläsare och sedan var man igång. Där efter var det bara att lägga in det man ville ha i sitt HMI, man kunde använda diverse knappar, animeringar, larm, analog värde etc. Kändes riktigt kraftfullt för den låga penningen.

Man var igång på mindre än 5 minuter och efter 15 minuter hade jag lagt dit ett gäng sidor med ett antal knappar, larm och analogvärden.

PANELVIEW COMPONENT snabb fakta:

  • finns ifrån 2- 10 tum (C200-C1000) gråskala och färg,
  • passar endast MicroLogix or SLC 500 (alltså dom mindre systemen)
  • kräver Ethernet port eller USB port på ditt styrsystem
  • flerspråksstöd
  • artikelnummer: 2711C

Mer info finns hos Rockwell Automation

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar